Alternatív vitarendezés
Alternatív vitarendezés
1. A Vásárló - Fogyasztó - jogosult az eladóval a jogorvoslati kéréssel (e-mail: info@info-futar.hu) kapcsolatba lépni az eladóval, ha nem elégedett azzal, ahogyan az eladó panaszt tett, vagy ha úgy véli, hogy az eladó megsértette jogait. Ha az eladó 30 napon belül válaszol vagy nem válaszol erre a kérésre, a fogyasztónak joga van benyújtani az alternatív vitarendezési (ARS) vitarendezési kérelmet a 391/2015 Zz. Az ARS szervezetek a 391/2015. Sz. Törvény Z.z. A javaslatot a fogyasztó a 391./2015. Törvény Z.z.
(2) A fogyasztó panaszt nyújthat be az RSO alternatív vitarendezési platformján keresztül, amely elérhető a http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm címen.
(3) Az alternatív vitarendezést csak egy fogyasztó használhatja - olyan természetes személy, aki a fogyasztói szerződés megkötésekor és teljesítésekor nem foglalkozik üzleti tevékenységével, foglalkozásával vagy foglalkozásával. Az alternatív vitarendezés csak a fogyasztó és az eladó közötti vita tárgyát képezi, amely egy fogyasztói szerződés vagy fogyasztói szerződés eredménye. Az alternatív vitarendezés csak a távolsági szerződésekre vonatkozik. Az alternatív vitarendezés nem foglalkozik olyan vitákkal, amelyekben a vita értéke nem haladja meg a 20 eurót. Az ARS megkövetelheti a fogyasztótól, hogy díjat számítson fel az alternatív vitarendezési eljárás megkezdéséért, legfeljebb 5 euró ÁFA-val.